Kazachstan dołącza do azersko-gruzińsko-tureckiego projektu magistrali transportowej

O zamiarze podpisania odpowiednich dokumentów poinformował ambasador Kazachstanu w Azerbejdżanie Serik Primbietow. 

18.10.2012 12:11

„Kazachstan przygotowuje się do podpisania międzynarodowej umowy, zgodnie z którą dołączymy do działań na rzecz rozwoju projektu magistrali kolejowej Baku-Tbilisi-Kars” – poinformował ambasador. „Ten projekt będzie łączył Azję z Europą. Towary pochodzące z Chin dotrą do Kazachstanu, a stąd drogą morską do Azerbejdżanu by następnie magistralą Baku-Tbilisi-Kars dotrzeć do Europy” – wyjaśnił Primbietow. Dodajmy – bez udziału Rosji.

Azersko-gruzińsko-turecki projekt obejmuje budowę odcinka pomiędzy miejscowościami Kars (Turcja) a Achalkalaki (Gruzja) o długości dziewięćdziesięciu ośmiu kilometrów, z czego sześćdziesiąt osiem przypada na stronę turecką, a pozostała część – gruzińską. Tbilisi zobowiązało się również do przeprowadzenia modernizacji ponad stuosiemdziesięciokilometrowego odcinka Achalkalaki-Marabda-Tbilisi, dzięki czemu zwiększone zostaną możliwości przewozu towarów do prawie dwudziestu milionów ton ładunku rocznie.

 

Źródło: pik.tv

(BC)


Ostatnie wiadomości z tego działu

Dzwoni Macierewicz do komisji wyborczej… czyli o działalności niepodległościowej w latach 70-tych.

Prof. Andrzej Nowak: Lekcja historii. Wspomnienie o Richardzie Pipesie (1923-2018)

ARCANA nagrodzone przez MSZ!

Historia marksizmu i Conrad – ARCANA 135 już w księgarniach!

Komentarze (0)
Twój nick:
Kod z obrazka:



Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wszystkie opinie są własnością piszących. Ponadto redakcja zastrzega sobie prawo do kasowania komentarzy wulgarnych lub nawołujących do nienawiści.

Wyszukiwarka

Facebook


Wszystkie teksty zamieszczone na stronie są własnością Portalu ARCANA lub też autorów, którzy podpisani są pod artykułem.
Redakcja Portalu ARCANA zgadza się na przedruk zamieszczonych materiałów tylko pod warunkiem zamieszczenia informacji o źródle.
Nowa odsłona Portalu ARCANA powstała dzięki wsparciu Fundacji Banku Zachodniego WBK.